Історична гра «Найрозумніший»
Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв.
Підготовчий етап
Для підготовки до гри відводиться 7-10 днів. Саме стільки часу надається учасникам команд для повторення та поглиблення знань з тем. Гра проводиться між двома командами по шість осіб у кожній: 2 учні з 7 класу, 2 учні - 8 класу, 2 учні - 9 класу.
Обладнання
Для проведення гри необхідне таке обладнання:
- завдання до 5 турів;
- стіл і стільці для членів журі;
- два столи та дванадцять стільців для команд;
- почесні грамоти;
- спеціальний приз для команди-переможниць;
- секундомір.
Хід гри
І. Вступна частина: оголошення теми гри; представлення учасників змагання; презентація команд.
ІІ. Організаційний момент: вітання ведучого з командами та глядачами; ознайомлення учасників гри, журі та уболівальників з правилами проведення змагання, представлення членів журі.
ІІІ. Перший-третій тури змагання.
ІV. Підбиття підсумків. Виконання по одному номеру художньої самодіяльності групами підтримки обох команд.
V. Четвертий-шостий тури змагання.
VІ. Оголошення журі загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.
Вступна частина
Доброго дня всім! Сьогодні ми зібралися, щоб побачити цікаву боротьбу між двома командами і разом з ними поринути в захоплюючий світ минулого. Це не лише цікаво, але й корисно. Люди в сиву давнину знали про нерозривний зв'язок минулого, сьогодення й майбутнього. Все, що ми маємо зараз – наслідки минулих подій, а те що відбувається зараз неодмінно вплине на майбутнє. Незнання власної історії дуже дорого коштувало Україні, доказом є її трагічна історія ХХ століття. Але ми будемо оптимістично дивитися у майбутнє, бо на відміну від поколінь українців, що пішли в небуття, маємо можливість її знати. І зараз кращі із кращих, 7-9 кл. продемонструють нам це. Отже, представляю наших знавців-інтелектуалів.
Нагадаю всім присутнім, що представники 7-х класів є спеціалістами з княжої доби (IX-XIV). Учні 8-хкласів є знавцями княжої і козацької доби ( IX-XVIII). Дев’яті класи – історія ХІХ ст.
Привітаємо оплесками наших учасників: команду «Ерудити» і команду «Друзі Кліо»
Організаційний момент
Шановні учасники команд, я вітаю вас і бажаю перемоги. Однак хочу зазначити, що перемогу здобуде та з команд, яка проявить не лише інтелект, а й витримку, організованість, спритність. А тепер перш ніж почнемо гру я зупинюся на основних правилах нашої гри.
Правило 1. Гра буде складатися з 6 турів. Перший тур – «Бліц-турнір», другий тур – «За роком рік», третій тур – «Щасливий випадок», четвертий тур – «Терміни», п’ятий тур – «Історичне джерело», шостий –« Відеопитання».
Правило 2. Перед кожним туром буде оголошено кількість балів і час виконання.
Правило 3. Капітани команд мають вчасно сигналізувати про готовність дати відповідь. Викрики караються зняттям балів.
Забезпечувати об’єктивність і справедливість сьогоднішньої гри буде компетентне журі (3 осіб із числа викладачів). Отже, почнемо гру.
І тур. «Бліц-турнір»
Правила:
1) Відповідати по черзі;
2) У кожної команди є 10 секундна на обговорення і відповідь;
3) Якщо команда не може відповісти хід переходить суперникам;
4) За кожну правильну відповідь – 1 бал.
І Команда «А» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ тур «За роком рік»
Правила: команди отримують 7 карток, на яких надруковані історичні події без дат. Необхідно розставити їх в хронологічній послідовності. Максимальна оцінка – 7 балів.
1) Розгром Хазарського каганату (968)
2) Введення християнства у Київській Русі (988)
3) Відкриття Америки (1492)
4) Початок Визвольної війни (1648)
5) Зруйнування Запорозької Січі (1775)
6) Повстання декабристів (1825)
7) Скасування кріпацтва на Західній Україні (1848)
ІІІ тур «Щасливий випадок»
Зараз у нас наступний конкурс на вміння орієнтуватися у світі дат, а також на швидкість реакції.
Правила: ведучий буде зачитувати подію, ви маєте швидко відповісти в якому році вона сталася. Відповідь будете давати не хором, а за допомогою карток. Зверніть увагу, що кожна дата має свій порядковий номер. Та команда, яка першою піднімає картку з правильною відповіддю отримує бал.
Пояснення: на дошці розміщене табло з датами. Кожна дата має свій порядковий номер. Після озвучення ведучим питання, команда має підняти картку з номером необхідної дати.
ТАБЛО №1 «Княжа доба»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Історія України, княжа доба.
1) Рік введення християнства.
2) Поразка русичів в битві з монголо-татарами на р. Калці.
3) Рік утворення Київської Русі.
4) Битва між половцями і русичами на річці р. Альта.
5) «Правда Ярославичів».
6) Перша згадка назви Україна у Київському літописі.
ТАБЛО №2 «Козацька доба»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Історія України, козацька доба.
1) Зруйнування фортеці Кодак.
2) Хотинська війна.
3) Перша згадка про козаків.
4) Зруйнування Кафи.
5) Рік появи Речі Посполитої.
6) Заснування Запорозької Січі на острові Мала Хортиця.
ТАБЛО №3 «ХІХ століття»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Рік утворення Харківського університету.
2) Повстання декабристів у Петербурзі.
3) Початок Великої Французької Революції.
4) Розгром Наполеона в Росії.
5) Вихід у світ першого українського альманаху – «Русалка Дністрова».
6) Утворення Головної Руської ради.
ІV. Терміни.
Командам необхідно дати пояснення з термінами, які витягнуть капітани. За кожну правильну відповідь 2 бали.
Перелік термінів
- Полюддя.
- Реєстровці.
- Індульгенції.
- Віче.
- Губернії.
- Фільварки.
V. «Історичне джерело»
Капітани шляхом жеребкування витягають 4 історичних джерела. Завдання команди якомога швидше написати кому належать ці слова, або про кого сказані. За кожну правильну відповідь 2 бали.
1) «Не знищивши рою, не їстимеш меду». |
5) «Чужої землі шукаючи свою голову згубив». |
|
|
|
|
4) «Краще взагалі не мати підданих, ніж мати підданих єретиків» |
|
- Деревляни про Ігоря.
- Христофор Колумб.
- Філіп ІІ.
- Князь Святослав.
- Князь Володимир Великий
- Генріх ІV.
- Богдан Хмельницький.
- Роман Мстиславич
VІ. Відеопитання.
Зараз ви подивитесь фрагменти з трьох фільмів. Ваша мета:
1) Написати, які історичні персонажі показані у фрагменті .
2) Про які історичні події йдеться?
Максимальна оцінка – 10 балів.
Учням демонструються відеофрагменти з таких фільмів:
1) «Легенда про княгиню Ольгу».
2) «Вогнем і мечем».
3) «Єлизавета».
Слово журі. Підбиття підсумків гри та нагородження грамотами