Вітаю Вас, Гість

Історична гра «Найрозумніший»


        Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв.

        Підготовчий етап
        Для підготовки до гри відводиться 7-10 днів. Саме стільки часу надається учасникам команд для повторення та поглиблення знань з тем. Гра  проводиться між двома командами по шість осіб у кожній: 2 учні з 7 класу, 2 учні - 8 класу, 2 учні - 9 класу.
       Обладнання
       Для проведення гри необхідне таке обладнання:

  • завдання до 5 турів;
  • стіл і стільці для членів журі;
  • два столи та дванадцять стільців для команд;
  • почесні грамоти;
  • спеціальний приз для команди-переможниць;
  • секундомір.

        Хід гри

І. Вступна частина: оголошення теми гри; представлення учасників змагання; презентація команд.

ІІ. Організаційний момент: вітання ведучого з командами та глядачами; ознайомлення учасників гри, журі та уболівальників з правилами проведення змагання, представлення членів журі.

ІІІ. Перший-третій тури змагання.

ІV. Підбиття підсумків. Виконання по одному номеру художньої самодіяльності групами підтримки обох команд.

 V. Четвертий-шостий тури змагання.

. Оголошення журі загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.

 Вступна частина

     Доброго дня всім!   Сьогодні ми зібралися, щоб побачити цікаву боротьбу між двома командами і разом з ними поринути в захоплюючий світ минулого. Це не лише цікаво, але й корисно. Люди в сиву давнину знали про нерозривний зв'язок минулого, сьогодення й майбутнього. Все, що ми маємо зараз – наслідки минулих подій, а те що відбувається зараз неодмінно вплине на майбутнє. Незнання власної історії дуже дорого коштувало Україні, доказом є її трагічна історія ХХ століття. Але ми будемо оптимістично дивитися у майбутнє, бо на відміну від поколінь українців, що пішли в небуття, маємо можливість її знати. І зараз кращі із кращих, 7-9 кл. продемонструють нам це.  Отже, представляю наших знавців-інтелектуалів.
       Нагадаю всім присутнім, що представники 7-х класів є спеціалістами з княжої доби (IX-XIV). Учні 8-хкласів є знавцями княжої і козацької доби ( IX-XVIII). Дев’яті класи – історія ХІХ ст.
Привітаємо оплесками наших учасників: команду «Ерудити» і команду «Друзі Кліо»

 Організаційний момент

     Шановні учасники команд, я вітаю вас  і бажаю перемоги. Однак хочу зазначити, що перемогу здобуде та з команд, яка проявить не лише інтелект, а й витримку, організованість, спритність. А тепер перш ніж почнемо гру я зупинюся на основних правилах нашої  гри.

Правило 1. Гра буде складатися з 6 турів. Перший тур – «Бліц-турнір», другий тур – «За роком рік», третій тур – «Щасливий випадок», четвертий тур – «Терміни», п’ятий тур – «Історичне джерело», шостий –« Відеопитання».

Правило 2. Перед кожним туром буде оголошено кількість балів і час виконання.

Правило 3. Капітани команд мають вчасно сигналізувати про готовність дати відповідь. Викрики караються зняттям балів.

   Забезпечувати об’єктивність і справедливість сьогоднішньої гри буде компетентне журі (3 осіб із числа викладачів).   Отже, почнемо гру.

І тур. «Бліц-турнір»

Правила:
1) Відповідати по черзі;
2) У кожної команди є 10 секундна на обговорення і відповідь;
3) Якщо команда не може відповісти хід переходить суперникам;
4) За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

 

І Команда «А»


ІІ Команда «Б»


1. Яке місто називають «матір’ю міст руських»? (Київ)


1. Назва держави східних слов’ян, що існувала у ІХ-ХІІ ст. (Київська Русь)


2. Держава утворена внаслідок укладання Люблінської унії .

(Річ Посполита)


2. Внаслідок якої події виникла греко-католицька церква.

(Берестейська унія)


3. До яких двох держав потрапили українські землі у кінці XVIII ст.?

(Російська і Австрійська імперія)


3. Як називався перший український журнал виданий «Руською Трійцею» в Будапешті? («Русалка Дністрова»)


4. Ім’я князя, який загинув під час збору данини. (ігор)


4. Ім’я князя, який прибив свій щит на воротах Царгорода. (Олег)


5. Людина, що здійснила першу навколосвітню подорож. (Магеллан)


5. Початок Реформації в Німеччині пов'язаний з ім’ям… (М. Лютера)


6. Зруйнуванням якої фортеці-тюрми почалась Велика французька революція?

(Бастилія)


6. Ім’я французького короля, який був публічно гільйотований у ході Великої французької революції.

(Людовік ХVІ)


7. Кого називають «тестем Європи»?

(Ярослава Мудрого)


7. Перший кодекс законів в Київській Русі називався… («Руська Правда»)


8. Засновник Запорізької Січі.

( Д. Байда Вишневецький)


8. Кого називають козацьким адміралом? (П. Сагайдачний)


9. Членом якої таємної організації був П.Пестель?

Південне Товариство»)


9. Членом якої таємної організації був Т.Г. Шевченко?

(Кирило-Мефодіївське тов.)


10. Ім’я дочки Ярослава Мудрого, яка була французькою королевою.
(Анна)
 


10. Засновником Галицько-Волинської держави вважається князь… (Роман)


11. Нова гілка християнства, що виникла внаслідок Реформації…
(Протестантизм)


11. Який різновид протестантизму був поширений в Швейцарії, Франції, Нідерландах? (Кальвінізм)


12. Проти якої держави була спрямована континентальна блокада Наполеона Бонапарта? (Англія)


12. У Трафальгарській битві у берегів Іспанії перемогу здобули?
(англійці)


13. Перші гроші у Київській Русі називалися… (златники і срібники)


13. Держава Золота Орда була створена… (Чингізханом)


14. Морські і лісові гези, це партизани. які діяли у...(Нідерландах)


14. Кульмінацією релігійних війн у Франції була…(Варфоломієвська ніч)


15. Козацькі кораблі називалися…
(чайки)


15. Кого козаки називали «бусурманами»? (мусульман)


16. Перша християнська церква в Київській Русі називалась?
(Десятинна)


16. Який храм побудовано Ярославом Мудрим на честь перемоги над печенігами… (храм св.. Софії)


17. Спеціальні палиці, які у ХІХ ст. в Росії здійснювали тілесні покарання...
(шпіцрутени)


17.Феодальна повинність, яка полягала у роботі селянина-кріпака на полі пана. (панщина)


18. Хто є автором «Повчання дітям»?
(Володимир Мономах)


18. Найдавніший літопис, який є джерелом вивчення історії княжої доби… («Повість минулих літ»)


19. Назва війни в якій запорізькі козаки врятували Річ Посполиту від завоювання турками?
(Хотинська війна)


19. Найбільша битва часів Визвольної війни на чолі з Б. Хмельницьким.

(під Берестечком)


20. Кого називали «Женевським папою»? (Ж. Кальвіна)


20. Кого називали українським Мойсеєм? (Б. Хмельницького)


21. Скільки куренів було на Запорізькій Січі? (38)

 


21. Яка кількість військ була передбачена Зборівським мирним договором? (40 000)


ІІ тур «За роком рік»
    Правила: команди отримують 7 карток, на яких надруковані історичні події без дат. Необхідно розставити їх в хронологічній послідовності. Максимальна оцінка – 7 балів.

1) Розгром Хазарського каганату (968)
2) Введення християнства у Київській Русі (988)
3) Відкриття Америки (1492)
4) Початок Визвольної війни (1648)
5) Зруйнування Запорозької Січі (1775)
6) Повстання декабристів (1825)
7) Скасування кріпацтва на Західній Україні (1848)

ІІІ тур «Щасливий випадок»
     Зараз у нас наступний конкурс на вміння орієнтуватися у світі дат, а також на швидкість реакції.

Правила: ведучий буде зачитувати подію, ви маєте швидко відповісти в якому році вона сталася. Відповідь будете давати не хором, а за допомогою карток. Зверніть увагу, що кожна дата має свій порядковий номер. Та команда, яка першою піднімає картку з правильною відповіддю отримує бал.

Пояснення: на дошці розміщене табло з датами. Кожна дата має свій порядковий номер. Після озвучення ведучим питання, команда має підняти картку з номером необхідної дати.
 ТАБЛО №1 «Княжа доба»


1


2


3


4


5


6


882


1087


988


1068


1223


1072


Історія України, княжа доба.
1) Рік введення християнства.
2) Поразка русичів в битві з монголо-татарами на р. Калці.
3) Рік утворення Київської Русі.
4) Битва між половцями і русичами на річці р. Альта.
5) «Правда Ярославичів».
6) Перша згадка назви Україна у Київському літописі.

 


ТАБЛО №2 «Козацька доба»


1


2


3


4


5


6


1556


1489


1569


1616


1635


1621


Історія України, козацька доба.
1) Зруйнування фортеці Кодак.
2) Хотинська війна.
3) Перша згадка про козаків.
4) Зруйнування Кафи.
5) Рік появи Речі Посполитої.
6) Заснування Запорозької Січі на острові Мала Хортиця.
 

ТАБЛО №3 «ХІХ століття»


1


2


3


4


5


6


1805


1848


1825


1812


1789


1837



1) Рік утворення Харківського університету.
2) Повстання декабристів у Петербурзі.
3) Початок Великої Французької Революції.
4) Розгром Наполеона в Росії.
5) Вихід у світ першого українського альманаху – «Русалка Дністрова».
6) Утворення Головної Руської ради.

ІV. Терміни.
    Командам необхідно дати пояснення з термінами, які витягнуть капітани. За кожну правильну відповідь 2 бали.

Перелік термінів

  1. Полюддя.
  2. Реєстровці.
  3. Індульгенції.
  4. Віче.
  5. Губернії.
  6. Фільварки.

V. «Історичне джерело»
     Капітани шляхом жеребкування витягають 4 історичних джерела. Завдання команди якомога швидше написати кому належать ці слова, або про кого сказані. За кожну правильну відповідь 2 бали.

1) «Не знищивши рою, не їстимеш меду».

5) «Чужої землі шукаючи свою голову згубив».


2) «Як унадиться вовк в кошару, то всіх овець по одній винесе».


6) «А хто не скориться мені буде назавжди ворогом моїм».


3) «Він не може підписатись під своїм відкриттям».


7) «Я хочу, щоб в горщику кожного селянина в моєму королівстві кожної неділі варилась курка».

4) «Краще взагалі не мати підданих, ніж мати підданих єретиків»


8) « Я мала і незначна людина і спочатку воював за шкоду і правду свою, але Бог дав мені те, що я є одновладцем і самодержавцем Руським».


     

  1. Деревляни про Ігоря.
  2. Христофор Колумб.
  3. Філіп ІІ.
  4. Князь Святослав.
  5. Князь Володимир Великий       
  6.  Генріх ІV.
  7. Богдан Хмельницький.
  8. Роман Мстиславич

VІ. Відеопитання.
    Зараз ви подивитесь фрагменти з трьох фільмів. Ваша мета:

1) Написати, які історичні персонажі показані у фрагменті .
2) Про які історичні події йдеться?
Максимальна оцінка – 10 балів.

Учням демонструються відеофрагменти з таких фільмів:
1) «Легенда про княгиню Ольгу».
2) «Вогнем і мечем».
3) «Єлизавета».

     Слово журі. Підбиття підсумків гри та нагородження грамотами